YESTERDAY WE LEARN χθες μαθαίνουμε , TODAY WE PRACTISE σήμερα ασκούμε , TOMORROW WE ACHIEVE αύριο επιτυγχάνουμε

Tuesday, February 15, 2011

Malaysians Blogosphere Quake 12 Rabiul'Awwal 1432H

Kesah pertama:
Dalam satu kelas di bumi California, Los Angeles
Murid murid: siapakah Hero kamu?
Adam: Spiderman cikgu
Noah: Super Man teacher
Abraham: Bat Man!!! confirm
Jonah: Ben 10
Christ: Mark Zuckerberg
Ahmad: Muhammad sir.. i'm perfectly sure dats.. boleh cop jari..
Semua budak budak tabika kanak kanak ribena gelak ramai ramai... hah hah..
De Casallate Impian in Kuala Lumpur
kesah kedua:
Soho Kuala Lumpur
Pada malam Valentine's Day

"Wei aku rasa nk lepak ngan ko je time ni.. borink siott.. tau td ajak ko g karok.. aku stress..

"Sorry le my dear, Comot tau le suare Comot sedap tapi Comot keje malam ini... no valentine for me... lagipun saya tak sambut"

Situasi di atas mungkin pernah berlaku pada diri anda..

Dilema Valentine dengan Hero Pujaan...
Kita tinggalkan St Valentine itu di pusaranya... kita ke Madinah meninjau sejarah riwayat hidup hero yang telah membuat kebangkitan pada masa kegelapan..
tahukah anda~
M.u.h.a.m.m.a.d 
pada Nabi itu terdapat contoh yang baik untuk diikuti
Adalah Pencetus Revolusi Kemajuan Dunia Akhirat
Muhammad adalah the most famous name in the whole World
baginda tidak sombong 
bahkan 
baginda adalah Nabi berjiwa Umat 
baginda menolak untuk hidup sehingga hari kiamat pada malam Isra' Mi'raj
Saat Menjelang Sakaratul Maut mulutnya tidak henti henti menyebut Ummatii.. Ummatti... (Umatku.. Umatku..)
Muhammad
myMessenger myHero
credit goes to STYLEISLAM... Ikhwankaizen Carl® Heart You 
Kita tinggalkan kesah lalu Fitnah Terbesar Konspirasi 11 September
Kita Tinggalkan kesah lalu Cerita Yang Orang Tidak Tahu Di Sebalik 26 Disember
Kita Tinggalkan Kesah Lalu Serangan Awal Muharram 1430H
Kita tinggalkan kesah lalu Muhammad Drawing's Day 
Kita tinggalkan kesah lalu kesah Qur'an Burning's Day
Kita Tinggalkan kesah lalu Serangan Ke Atas Konvoi Kemanusiaan Gaza
Kita tinggalkan konfrontasi negara jiran Sweep Away Malaysians Out of our land Yang Akhirnya Akur Dengan Piala Suzuki
Kita tinggalkan revolusi Tunisia dan Mesir
Itu bukan cara kita
Kebangkitan Umat Akhir Zaman di Penghujung Dunia??? Jika anda Melihat kesah Narnia dan Rapunzel.. nescaya anda mengetahui maksud tersirat saya.. Yang Pasti Hari Kemerdekaan Malaysia tahun Ini Jatuh bertepatan dengan Hari Raya Aidilfitri yang bakal disambut umat Islam seluruh dunia.. tahun 2010 menyaksikan betapa sukarnya untuk seorang Muslim untuk menyatakan kesetiaan pada negara berdaulat Amerika Syarikat kerana 11 September jatuh pada Hari Raya... 11 November 2011 pula jatuh pada Hari Jumaat.. tahun lepas kebanyakkan perayaan besar jatuh pada Jumaat.. apakah Petanda yang Maha Pencipta mahu tunjuk pada Umat Manusia... fikir fikirlah wahai saudara saudari... Eurm, Saya sendiri ada membuat kajian popularity kebangkitan pengguna dunia maya secara random... US.. Europe and you guess what mostly Asia from Malaysia..  no wonderlah dalam online survey kata Malaysians is the most popular in the social networking.. dan Google pun dah bercadang untuk membuka cawangan operasinya di sini... Satu kelebihan yang Allah beri untuk bumi Malaysia ini adalah kepelbagaian bangsa, bahasa, dan agama.... kesederhanaan..
"bagiku agama-Ku dan bagimu agama-Mu"
                                        12 Rabiul'Awwal ni 

Marilah kita sama sama membuat resolusi dan revolusi Cintakan Allah Sayangi Rasul Kerana Allah dan Rasul sahaja yang akan menolong kita di Akhirat nanti... bukan fans kita kat fb... bukan orang yang selalu tweet tweet kita... bukan juga follower blog kita dan bukan jugak nuffnang yang bagi kita juta juta dengan ko kelik aku.. aku kelik engkau.... tapi dengan berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W... Nabi Penutup dari Dunia ini 

Mungkin Allah sengaja menjadikan Hari Maulidurrasul side by side dengan Valentine's Day!! 

the mysterious way of Allah's work happen to me in the morning of Muhammad's birthday
Pagi tadi aku balik dari oncall malam singgah di Medan Selera membeli makan for breakfast... Kosmo dan The Star... tetiba ada seorang Pak Cik menjual CD : CD agama..... dalam hati aku :sorry Uncle.. i'm not interested!!! tapi aku tergerak untuk melihat apa yang dia ada.. so Allah berjaya gerakkan hati aku untuk membeli apa yang Pak Cik itu ada, aku beli 3 CD- CD Beloved Mesut Kurtis
Mesut Kurtis and boy n gurl choir team in Bosnia Sarajevo : credit goes to Mesut Kurtis fb fan page.. thanks a bunch... 
(i love 'convey me' and not stop to sing along 3 times... wahlawey... fasih gak aku bahasa Arab niii.. maen bantai jer.. best another one cambest every breath is blessing)  This CD also featuring Maher Zain- Insha Allah in Malay Version.. the first Malay Insha Allah i listened to.. besh besh.. CD Rabbani 1418-1428H (memories of Ust Asri may his soul blessed in peace.. ameen) ... CD Riwayat Bidaidari Syurga karya istimewa Munif Ahmad (Ya Allah, layakkah aku untuk mendapatkan cinta setulus bidaidari.... )   
As syakirin Mosque KLCC Friday Prayer Dekat Di Hati.. Syukur kepada sesiapa yang bina Masjid ni
Ya Allah betapa diri ini selalu melupai- Mu.. apakah masih ada ruang buat diriku yang penuh debu dan iman senipis kulit bawang dan buih di lautan...  aku suggestkan korang dapatkan 3CD ini memang betul betul buat aku tergerak hati.. lagu lagu dia agak catchy... ada sentuhan musik (remix) tersentuh kene dengan jiwa anak muda yang selalu memberontak macam aku!! jadikan ia sebagai koleksi waajib selain lagu lagu omputeh, spanyol dan global songs  yang banyak.. dalam hp, ipad, ipod & internal hard disk anda.. Oh'Allah please show us the way!!!!! 
Dulu i used to listen Nasyid.fm online radio during Ramadhan 2009... no longer now...  Dulu aku gembira lompat lompat sakan biler karya aku masuk dalam IKIM.fm masa 2001.. tajuknya Anak Dagang (the foreigner) tetapi sekarang aku aim untuk buat recording album aku sendiri Mista DJ Carl... Dulu malam Jumaat, bacaan Yaasin selalu ada.. kini hanya gelak hilai di panggung wayang dan pusat karaoke.. aku perlu berubah. Aku teringat kata kata Yusuf Islam 'jika aku menemui Umat Islam sebelum aku menemui Islam' nescaya aku tidak akan masuk Islam.. jadi from now on... i wish to:-

picture of Petronas Twin Tower Malaysia (11)
first:- untuk jaga solat wajib
second:- baca Qur'an dan translation sekali.. jelmakan dalam kehidupan harian..
third:- be satisfied with what i haved.. show my gratitude to My Creator... thanks a bunch.. i heart you.. Mekaseh yer Ya Allah... sayang Allah sangat sangat!!! takmau lepas lagi..
memori tidak boleh dibeli di kedai 7 E... tak ajak aku pegi bowling tournament hari ni pun aku tak kesah 
Ikhwankaizen Carl®'s thoughts in voiceover: Really Juice
Ini adalah Siri Peringatan Buat Diriku Yang Selalu Lupa.. Untuk Manfaat Kita Bersama.Hujan renyai renyai di luar sana !!! Alhamdulillah~


TRULY
Your Virtual Friend
Blogging Off Hasta la Vista.. Adios!!

3 comments:

Kumbang Jingga said...

entry yg menarik..hehe...ada gak erk budak nk jadi mark zuckerberg hehe

Ren said...

Assalam
Saya suka baca entry ini. Bagus.
:)

Ικηωανκαιζεν ® said...

thanks for the comment.. Mark Zuckerberg Malaysia... haha..