YESTERDAY WE LEARN χθες μαθαίνουμε , TODAY WE PRACTISE σήμερα ασκούμε , TOMORROW WE ACHIEVE αύριο επιτυγχάνουμε

Thursday, August 20, 2009

:: OFFLINE ::

Salam....Currently i'll slow down my appearance on the net. Insyallah (Godwillingness) i'll come back as soon as possible. Anyway Happy Blessed Ramadhan and Happy National Day Malaysia-52 (Satu Malaysia) from Ikhwancalifornia™ ®. Selamat Berpuasa. P.E.A.C.E.
p/s :- this is my currently screen wallpaper for the whole Ramadhan month.If you want it too click the right click on the picture and open link in new tab.Save the picture and then set as desktop background..and the picture will be on your screen...selamat mencuba..
:: Ic ® BLOGGING OFF ::

3 comments:

Ικηωανκαιζεν ® said...

Wait for Coming Posts on Ikhwancalifornia™ ®
- My Ramadhan'09
- My Hari Raya'09
- The Chronicles Of Posting
- Pets
- October Sky @ Sputnik
- Our Convo.
- 1st Hidden Orb Revealed
Thanks on your visit: keep cruise & surf
:: SELAMAT BERPUASA ::

Ικηωανκαιζεν ® said...

:: MERDEKA ::
Salam Satu Malaysia..Ikhwancalifornia™ ® mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-52.Kekalkan keharmonian dan kemajuan negara.Ingatlah sejarah penubuhan negara.
# RENUNGAN SEJENAK #
Malaysia adalah terdiri daripada semenanjung Malaysia,Sabah dan Sarawak.Malaysia pernah dikenali dahulu dengan nama Malaya dan Persekutuan Tanah Melayu.Mendapat Kemerdekaan pada 31 Ogos 1957 dan penubuhan lengkap Malaysia pada 16 September 1963.Malangnya Singapura keluar daripada Malaysia...
Malaysia mempunyai banyak ketamaduanan berkerajaan seperti Kerajaan Langkasuka, Kelantan Tua, Kedah Tua, Seri Gangga Negara, Kerajaan Melayu Melaka dan sebagainya...
Bermula dengan Kegemilangan Kerajaan Melayu Melaka (terdapat 84 bahasa dipertuturkan dengan 3000 buah kapal berlabuh setiap hari di Melaka,Bahasa Melayu menjadi Bahasa Lingua Franca pada ketika itu)..bayangkan kemajuan yang dicapai negara sekiranya tidak terjajah..
Malaysia terjajah selama 446 tahun dan 7 hari..suatu jangka masa yang begitu lama jika dibandingkan dengan nikmat kemerdekaan yang baru dikecapi selama 52 tahun.
Setelah Kerajaan Islam Andalusia Sepanyol jatuh, kuasa besar dunia pada ketika itu mencari sebuah kerajaan besar yang berpotensi untuk mendominasi dunia untuk dijatuhkan selain daripada untuk meluaskan propaganda (Gospel,Glory,Gold,Geography) mereka...dan mereka lebih menekankan Gold.
Mereka sanggup datang dengan keadaan laut yang 'super' bergelora di Tanjung Harapan semata-mata untuk ke Timur.Dengan ketidakseimbangan politik di Melaka pada ketika itu maka ERA PENJAJAHAN PUN BERMULA:
-Portugis 24 Ogos 1511-16 Januari 1641 (130 tahun)
-Belanda 16 Januari 1641-20 Mac 1824 (183 tahun)
-British 20 Mac 1824-08 Disember 1941 (117 tahun)
-Jepun 08 Disember 1941-05 September 1945 (4 tahun)
-Zaman Darurat Bintang 3 (Komunis)
-British 05 Sept 1945-31 Ogos 1957
Jadi tanggungjawab kita sebagai rakyat Malaysia adalah mempertahankan kemerdekaan ini...no more gaduh-gaduh..bersatu,Majukan negara, daulatkan Malaysia...SATU MALAYSIA-RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN..... Raise Your Flag.
:: Jaga Kebersihan Diri,Keluarga dan Komuniti-Cegah Influenza A (H1N1) a.k.a Selesema Babi (Swine Flu)::
Khidmat Pesanan Masyarakat ini dibawa oleh Ikhwancalifornia™ ® P.E.A.C.E

Ικηωανκαιζεν ® said...

deep condolense to Ust.Asri family
...................................

(1969-2009)
Ust.Asri, main vocalist of nasyid group Rabbani..He return to Rahmatullah on August 17th this year.He got heart attack.May he rest in peace and May Allah bless his soul...
amin
...................................
AL-FATIHAH
...................................
from:- Ikhwancalifornia™ ®