YESTERDAY WE LEARN χθες μαθαίνουμε , TODAY WE PRACTISE σήμερα ασκούμε , TOMORROW WE ACHIEVE αύριο επιτυγχάνουμε

Thursday, December 9, 2010

HIKAYAT TENGAHARI JUMAAT 1:- VENDING MACHINE

Sepasang Suami Isteri Baru Bercerai Dan Mereka Bertengkar Untuk Menentukan Hak Penjagaan Anak Tunggal Mereka. Selepas Itu Mereka Pun Pergi Ke Pejabat Agama, Berjumpa Tok Kadi Bukan Caddie Yer.. Bagi Mendapatkan Nasihat.

Tok Kadi Bertanya Kepada Perempuan Itu:

 " Kenapa Awak Rasa Awak Yang Paling Layak Bela Anak Ikan Itu? Ops.. Anak Itu?"

Perempuan Itu Menjawab : 

" Well Saya Yang Mengandungkan Anak Itu.Saya Juga Yang Telah Melahirkannya.. So Of Course Dia Keluar Daripada Perut Saya"

" Eh.. Bukan Awak Tak Buat Ceaserean Ke?"
Getus Sang Lelaki..
Si Lelaki (Suami) Terkedu Sebab Dia Tahu Selepas Ini Tok Kadi Akan Tanya Dia Pula. Argh Sudah... Mende Aku Nak Goreng Ngan Tok Kadi Ni.
Tok Kadi Pun Tanya Si Jantan:

"Hah.. Kamu.. Bagi Alasan Kenapa Anak Itu Yang Kamu Patut Bela"

"Tuan Kadi Yang Hensem Lagi Bijaksana...

Muka Tok Kadi Mula Merona Merah Dan Blushing... 

"Kalaulah Saya Ada Syiling Seringgit, Dan Saya 'Masukkan' Dalam Vending Machine, Lepas Tu Saya 'Tekan Satu Butang Pilihan', Maka Keluarlah Setin Air Minuman, Saya Nak Tanya Tuan... Air Tin Yang Keluar Dari Mesin Itu Hak Saya Atau Hak Mesin?"

Jawab Tok Kadi Sambil Tersipu-Sipu Malu:

 " Hak Kamu Le"

Jantan Itu Kata Pula: 

"Hah... Sama La Dalam Kes Ni Pun... Kan Tuan Kan... Kan..."

Hawa Itu Diciptakan Dari Tulang Rusuk Adam. Bukan Dari Kepala Untuk Menjadi Penguasa,Bukan Dari Kaki Untuk Dipijak,Tetapi Dari Tulang Rusuk Yang Dekat Dengan Tangan Untuk Dilindungi,Dekat Di Hati Untuk Dicintai

No comments: